[Bilder] Helgen i Göteborg

Som ni vet så var jag i Göteborg i helgen. Tänkte slänga upp en lista med det som jag tyckte bäst om:

1. STADENS SJÄL OCH HJÄRTA

Göteborg har en helt annan känsla och rytm än Stockholm. Om vi tänker att Stockholm är som en hysteriskt dunkande technolåt, så är Göteborg mer av en gungande folkpoplåt. Som det Göteborgsbandet The Padinton Orchestra sjöng i "Stressed up life" om Stockholm: "Stressed up life really taking me down, there's no room for me in this town". Så känner jag rätt ofta här. I Göteborg kände jag inte så alls.

None
Skyltarna ler i Göteborg!
None
Dagtid...

...och nattetid,



2. GÖTEBORGS HIPHOP

Det blev en del hiphop under resan också. På fredagen fick jag en sms-uppmaning av en bekant att komma förbi när Come Clean Radio hade sin säsongsavslutning och lyssna på rappare. Det var grymt skönt att bara chilla där. På lördagen gick jag med min vän och spanade in Göteborgsmästerskapet i breaking 2009 ("Solo edition"), något som jag sett fram emot. Kan säga som så att jag inte alls blev besviken, det var grymt kul och inspirerande att se alla duktiga dansare!

Sen var vi självklart förbi ett par väggar och såg på lite graffiti också. Det mesta var tyvärr riktigt fult och idiotklottrarna hade kastat hundratals cans i skogen. Hur korkad får man vara egentligen? Ta med dig burkjävlarna eller kasta dem i närmsta papperskorg!

None
Utanför studion där Come Clean Radio sänds ifrån

Det var en del folk som kom till Göteborgsmästerskapet i breaking 2009

Färg i skogen!

Ännu mer färg!



3. GULDHEDSTORNETS CAFÉ

Ett galet mysigt fik som ligger vid Guldheden i Göteborg. Stans kanske grymmaste utsikt, bra pris och gott fika. Om jag bodde i Göteborg skulle jag gå hit varje vecka och dejta med mig själv!


Hur gott ser inte det här ut, va?

Småtuff inredning

Hej utsikt!

Går att gå runt hela cafét..

..och se Göteborg från alla håll!



4. SPÅRVAGNARNA

Det är något speciellt med spårvagnar. Jag bara älskar. De bidrar till att Göteborgs mysiga atmosfär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0