Propagandafilm deluxe



Såg film idag på Cosmonova. Flodäventyr i Grand Canyon. Handlade mest om hur vattnet hade sinat ut på många ställen i USA. Kort sagt var det en sån där propagandafilm som är menad att hjärntvätta barn för att deras generation ska bli miljökämpar. Därmed var det ju inte så kul att se filmen. För du vet väl hur berättarröster talar till barn? Helt efterblivet. "Första gången man gör någonting kan det vara svårt. Kanske är det också därför man gör det..". Jag var nära att få magsår. Precis som jag är tre sekunder från att få magsår när min familj talar med babyröst till min systerdotter. Jag talar helt normalt till henne bortsett från ett påhittat ord som jag även lärt henne till min systers förtvivlan ("Habbah"). Kommer säkert att uppfattas som evil moster fram till att hon blir tillräckligt gammal att förstå att normala människor inte talar så förutom till saker som de uppfattar har låg IQ exempelvis bebisar, hundar, katter, växter och rullstolsbundna människor som somliga efterblivna människor likställer med grönsaker bara för att kroppen inte kan röra sig. Filmen avslutades förresten med en sån där helgonifierad unge på nio år som lyckats samla ihop pengar till 250 brunnar i Afrika (ja, jävlarna sa Afrika som om det vore ett land). "Kolla hur du kan engagera dig". Nej det tänker jag inte, nu gav ni mig ju ångest deluxe så jag känner mig rätt handlingsförlamad. Jo men klart jag ska engagera mig. I framtiden. Precis som alla andra..Heh.

Utöver det har jag ätit falafel, sagt hejdå till farbror samt åkt för att träna men dörren var låst denna vecka med så åkte tillbaka igen. Snart kommer en vän och vi ska baka bullar för imorgon. Därefter ska jag tvätta, skriva lite skolsaker och sedan möjligen bege mig till föräldrarna sådär sjukligt tidigt på morgonen för att följa med pappa till flygplatsen med farbror.

Imorgon blir det sedan att skicka överklagan (nästan klar), ta en vända förbi systemet, lämna försenade böcker om origami och slutligen hänga i park med massa bekanta och obekanta.

Nu ska jag...göra något. Hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0