Lauryn Hill ställer in...


(Bild: Spontanteckning med random svart penna på kuvertpapper, RM -09)

Nu är jag lite ledsen. Lauryn Hill har ställt in sin Europaturne. Det innebär alltså att hon inte kommer till Stockholm Jazz Festival den 18 juli. Visserligen har jag sett henne två gånger tidigare; en gång solo och en gång med "The Fugees", men hon är för tusan kvinnan som fick mig att tycka om hiphop med sin fantastiska platta The miseducation of.. för galet många år sedan. Det är nog en av mina absoluta favoritplattor jag någonsin lyssnat på, jag älskar den fortfarande lika mycket. Unplugged, platta nummer två, har en helt annan karaktär, men jag älskar den med.

Det står på jazzfestivalens hemsida att de ska försöka hitta en värdig ersättare. Eh, ja... Lycka till? För mig kan ingen vara en värdig ersättare för Lauryn Hill i ala fall, så jag väntar nu på att det ska komma fram vem eller vilka det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0