Oh, denna natt



Jag stryker det där igår om att jag ska lära mig att säga dra åt helvete på minst fem olika språk inklusive teckenspråk. Onödigt. Vi glömmer det, okej? Beslutade mig för att inte vara ledsen och sur längre för det den där killen sa igår natt. Det som han nämnde har jag lite komplex för, men han tyckte att det som jag har komplex för är fint och ville ge mig en komplimang. Jag får helt enkelt acceptera att han är lite knasig, så allt är okej nu. På torsdag ska han hjälpa mig med att baka bullar till och med, fast han inte är någon bullfanatiker.

Igår var en fin dag. Var med föräldrarna, bror och farbror. Vi kollade in Kungliga slottets representantvåningar. En sån där guidad tur till och med. Förvånansvärt nog så fann jag det hela väldigt intressant. Lite kul att slottet som brann ner inte ansågs särskilt vackert då, utan snarare omodernt och tråkigt. Barockstilen var tydligen inne då och det tidigare slottet, som sett ut som ett sagoslott, var mer renässans och ansågs som bakåtsträvande arkitekturmässigt.

Har lyssnat på Etienne de Crécy, Satoshi Tomiie, Louis Armstrong och Janis Joplin bland annat ikväll/inatt. Ganska bäst.

Idag har jag mycket att göra, så ska nog se till att sova snart. Jag mår rätt fantastiskt just nu trots allt som händer.

Hade en konversation med en vän och har bestämt mig för att försöka sluta vara så arg på en person som sårat mig ganska rejält ett år sedan. "Försoning" nämnde han. Då kanske jag slutar känna som om all kraft rinner ur mig och blir till ilska varje gång personen ifråga kommer på tal. Jag vill inte slösa min kraft på att vara arg. Min metod att förtränga dess existens har inte riktigt fungerat, för när dess existens har blivit uppenbar har alla negativa känslor kommit tillbaka. Även om det aldrig har handlat om någon konstant ilska, så har den varit kontinuerlig. Du hör ju själv att det inte låter hälsosamt. Får se hur jag lyckas med det...

Nu sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0