Galet bra av Organismen



Det här är lite tufft. Min egen syster tipsade mig om Organismen - Tomma ord. Jag menar, min syster är så anti-hiphop som det går. Hon har gömt och förträngt Petters plattor samt den Tupacplatta hon har i sin ägo och diggar bara till Scooter och E-type, ungefär. Men hon och hennes man hade lyssnat på radion då låten dykt upp. Maken hade då utbrast: "Det där låter ju som en riktig låt! Den borde vi tipsa till ********!". Och han är den som bara lyssnar på systers musik samt trance och techno.

Så, lyssnade på den nyss och det känns helt sjukt att säga att jag faktiskt också tycker om den. Genom Organismen så möts våra musiksmaker som annars är så otroligt skilda. Hon har varit otroligt mycket emot att jag spelar hiphop, men det här är något som hon tycker är okej. Så nu kanske jag kan lära hennes dotter, snart döttrar, att inte bara skråla och digga till Scooter utan även få dem att få hjärta för hiphop utan att min syster klagar...

Det här diggas som tusan!

Organismens blogg!

Här kan du ladda ner/lyssna!

Kommentarer
Postat av: Karin O

men är ju ett skämt, såg du inte länkarna?!:) i mitt inlägg

2009-06-13 @ 16:08:01
URL: http://Karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0