Rendez-vu

1 juli stod det på den ekologiska mellanmjölkens förpackning. Tiden flyr. Jag kan känna en svag doft av vanilj blandat med cigarettrök från mina händer. I minnet är doften från rosa blommor, steg i det tysta, avlägsna skratt, buskar som sträcker sig mot gångvägarna, träd som reser sig mot en blåa himlen, trasig asfalt och nattens belysning. Jag älskar nätternas lugn. Steg utan mål. Djupa andetag.

Jag blev kvar hemma hos föräldrarna. Ska sova i sinom tid. Såg "Nyckeln till frihet" som är fantastisk. Åt vinägerchips. Drack Exotic thrill. Hade dipp också, sån där Sourcream and onion. Helt perfekt.

Nu ska jag se på "When a man loves a woman" och teckna. Får jag säga att mitt hjärta har känts lite tungt idag förresten utan att verka allt för konstig/emo? Sådana formuleringar kanske bara är ämnade åt italienska smörsångare eller liknande.

Den här låten är kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0