Måndag

Sitter och skriver filar på dialogen nu. Den känns inte allt för bra, men jag har trots allt..öööh..lite mer än två timmar på mig? Så otroligt mycket svårare med skrivarkursen än vad jag trodde att den skulle vara. Det handlar inte längre om att bara vomitera texter okontrollerat som jag vanligtvis brukar göra, utan nu finns det ramar. Ramar som förhindrar en att skriva precis det man känner för samtidigt som det är lite för fritt. Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Äh.

På vägen hem från en snabb visit hos mina föräldrar så började en kille från Ghana att prata med mig. Det slutade med att jag tog hans nummer då han sa sig vara ute efter vänner i Stockholm. Men nu i efterhand känner jag att jag nog inte kommer att nyttja det numret. Inte så att han var otrevlig eller så. Absolut inte. Mycket trevlig, social kille. Men då han frågade om jag hade pojkvän och sa att jag var vacker X-antal gånger så fick jag vibbar av att han stötte på mig. Frågan är hur ska man veta om det var så eller inte? Jag menar, hur vet jag om hur det fungerar socialt i hans hemland. Kanske är man mer frispråkig där än här? Krångligt det där. Har ju absolut inget emot nya vänner, men att dejta ligger inte på tapeten just nu.


Kändes märkligt att gå runt med håriga ben idag. Jag vågade knappt se på människor i rädsla för att se äcklade blickar. Av någon anledning är ju kvinnlig kroppsbehåring inte sett som något naturligt, trots att det är lika naturligt som manlig kroppsbehåring.


Nu ska jag återgå till skrivandet.

Juste. En sak till vill ja ha sagt. Det är sjukt äckligt med människor som filar naglarna på tåg. Riktigt äckligt. Var tror sådana människor att nagelresterna hamnar i ett åkande tåg? I luften! Ska jag behöva andas in andra människors nagelrester? Fy satan vad skabbigt det är. Tack och lov slipper man "hostarna/nysarna" nu för det mesta i alla fall. Dvs människor som inte fattar att hålla för när  de hostar/nyser och tycker att det är okej att bara hosta/nysa rakt ut för att sprida små snor/salivpartiklar över alla som står/sitter nära. Uäääh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0