When life gives you lemons; make lemonade!



Just nu känns det som världen jävlas med mig. Skrev jag inte igår att jag behövde något positivt för att neutralisera läget? Självklart händer det omvända! Idag kollade jag upp på SSSB's hemsida och tydligen var inte min konstutbildning SSCO ansluten, så nu måste jag överklaga för att inte behöva ta mitt pick och pack och flytta i slutet av augusti. Det känns inte alls kul. Den här gången är det inte jag som har gjort något fel, tvärtom; jag har gjort allt som står i min makt
för att allting skulle gå rätt till vid flytten. Så nu måste jag ge mig in i att hantera byråkratiska ting för att försöka ordna upp det här...Visserligen är det möjligt att jag kommer att flytta från Stockholm i höst, men blir jag kvar vill jag bo kvar. Jag menar, efter nio månader har det faktiskt blivit mitt hem.

När jag läste det här brast det för mig och jag började läcka från ögonen som en snorunge. Efter en timme eller så vände det hela. Och nu sitter jag och fnissar för mig själv. Jag får helt enkelt göra det bästa av att världen jävlas och i det här fallet är det bara att skratta.

Nu ska jag fixa lite till hemma. Köpa godis också tror jag. Allt kommer fixa sig! Jag menar, så länge man kan se humor och/eller ljus i det mörka kan man ta sig igenom allt!

[X] Boka ny tvättid
[X] Kolla posten
[  ] Slänga sopor
[X] Packa träningskläder
[/] Städa
[  ] Diska
[X] Sortera tvätt efter färger
[/] Se över överklagan till SSCO
[  ] Hälsa på föräldrarna
[  ] Träna (breaking)
[  ] Skriva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0