Whiskey ftw


Min nygjorda varma choklad, valnötter och bröd tar sakta men säkert bort eftersmaken av whiskey. Kvällen slutade där borta i Lidingö med ett whiskeyglas i handen med ett litet men otroligt trevligt sällskap, lyssnandes på Infected Mushrooms. J skulle dit för att säga hej till en vän, men blev sedan kvar där och bjöd in mig. Ville absolut träffa henne och samtidigt gratta på hennes födelsedag, så fick lov att släpa mig bort dit i regnet.

Köpte ett par folköl som nu står orörda i min kyl. Meningen var att jag skulle ha druckit dem då jag hatar att snylta på andras dricka, men det kändes inte som om jag snyltade så jag tackade och tog emot. Det var en trevlig kväll, även om det märktes att J upplevde återseendet av Sverige som aningen bittert och utbrast "jag vill dö" ett par gånger. Hoppas hon känner annorlunda när solen återkommer...och att det inte dröjer allt för länge innan den gör det.

Det blev en realtivt kort visit, innan det var tid att dra sig hemåt. Jag, J och en tjej till tog taxi till Stureplan för att sedan gå skilda vägar. J fick sedan låna mitt paraply hennes födelsedag till ära då jag själv tycker om regn så länge jag inte behöver bry mig om hur jag ser ut.

Kändes konstigt att ses igen. Som om det har gått en evighet, men samtidigt ingen tid alls. Svårt att förklara. Men galet kul att ses igen, i vilket fall som helst.

Imorgon ska jag äta lunch med familjen och systers familj troligen, sedan blir det att träffa J igen och dra runt på stan...så det är nog dags att sova.

Natti.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0